Zorg naast doeners ook voor denkers in het onderwijs
Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"
Ga naar het project
Binnen welzijn heb je orthopedagogen (master) en opvoeders (Bachelor en zelfs A2). Waar de ene meer het visiewerk en helikopterzicht opneemt, neemt de andere het doe-werk op zich. En zelfs dit zou je kunnen opsplitsen in didactiek aanbrengen en alles rond toezicht, spelen en vele andere heel praktische zaken. Twee /drie belangrijke rollen die elkaar aanvullen, meer zelf versterken.
Waar is deze versterking in onderwijs? Uitwerken van leerlijnen, versterken van de leraar in zijn/haar didaktiek, samen nadenken over emotionele ontwikkeling bij kinderen en hoe het ontwikkelen van executieve functies kinderen helpen tot leren komen. ...
