Ga naar de hoofdinhoud

Verloning volgens diploma

Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"

Ga naar het project

Leraren en zij-instromers betalen volgens diploma. Ik heb een masterdiploma behaald en belandde toen in het onderwijs. Aangezien ik nog niet het lerarendiploma heb, word ik betaald als "voldoende geacht", terwijl ik langer gestudeerd heb dan mijn collega's met het vereiste diploma. Ik doe nu de lerarenopleiding lager onderwijs bij, maar ook na het behalen hiervan zal mijn verloning niet zijn volgens masterniveau. Als het niveau opgekrikt moet worden, kan de verloning volgens diplomagraad gebeuren. Dit zou veel mensen uit andere sectoren aantrekken.

Officiële updates

Laatste update: 5 mei 2021

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Momenteel is er een lerarentekort. Het is te zeggen: er is een tekort aan leraren met het juiste diploma. Er zijn wel nog enkele kandidaten maar we kunnen ze niet betaald krijgen ih basisonderwijs wegens niet het juiste diploma (telkens na verifiëring bij het werkstation). Jammer, er zijn nog enkele mensen met kwaliteiten maar we kunnen ze niet inzetten. Nu blijven die kinderen helemaal in de kou staan want er is echt ‘niemand’ met diploma. Absoluut te begrijpen dat we eerst gediplomeerden moeten inzetten...maar in tijden van tekorten...Deze mensen zullen zeker gestimuleerd worden om alsnog hun diploma te halen. Nu zoeken deze talenten andere sectoren op...Idem met masters die graag in een kleuterklas willen werken, jammer dat ook zij niet in het basisonderwijs terecht kunnen...we mislopen talent & kennis!
    Geplaatst door:onbekende auteur
    5 jaar geleden
    Leraren dienen zelf op te draaien voor hun werkmiddelen. In de privé is dit onbestaande. Zeker tijdens de coronatijden is dit euvel pijnlijk aan het licht gekomen: denk aan het overmatig gebruik van de pc en van internet. Zelfs ons schrijfgerief dienen we zelf te betalen. Een tegemoetkoming in het maken van onderwijs gerelateerde kosten kan hieraan tegemoet komen.
    • 3 likes
    Totaal aantal likes: 14, totaal aantal dislikes: 0
    . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓

    Geplaatst door

    onbekende auteur op 4 mei 2021

    Huidige status

    Populair idee