Verloning naar werk
Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"
Ga naar het project
Het zou leuk zijn indien je een vergoeding krijgt voor wat je doet. Veel leerkrachten onder ons hebben bijkomende verantwoordelijkheden doen veel bijkomend werk ( wat anderen niet doen) en worden daar niet voor verloond. Beleidsondersteuners , mentoren die na de uren nog overlegmomenten hebben enz.. Iedereen krijgt evenveel. Evenveel als die leerkrachten ( goede!!) leerkrachten die werken van 08 u - 16 u. Als er voor navormingen een verloning zou komen, dan zouden meer leerkrachten zich gaan professionaliseren. Nu krijg je enkel bij een Banaba iets extra. Wat met die leerkrachten die zich elk bijscholen? Diegenen post graduaten halen met vele taken , opdrachten , workshops en examens. Die krijgen niets. Als er verschil zou zijn naar verloning denk ik dat er meer nog inzet zou zijn naar professionalisering en het maakt het beroep aantrekkelijker. Want je kan bij wijze "promotie" maken.
