Uren koppelen aan leerlingkenmerken, niet enkel aan onderwijsvorm
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Nu worden uren toegekend op basis van de onderwijsvorm: een leerling in BSO levert meer op dan een leerling in TSO en die levert meer op dan in ASO. Op zich is dit een goed idee, want je hebt in het algemeen "meer werk" aan een leerling uit BSO en dan zijn de klassen daar best wat kleiner.
Ik begrijp wel niet goed dat een leerling met ASS ongeveer 7 uren oplevert wanneer hij ingeschreven is in OV4, maar gemiddeld maar 2 uren wanneer hij zich in het reguliere onderwijs inschrijft. Zijn ASS verdwijnt toch niet als hij zich in het reguliere onderwijs inschrijft?
Koppel dus in deze gevallen ook de leerlingkenmerken aan de uren, zodat deze leerlingen ook in het reguliere onderwijs kunnen rekenen op de extra ondersteuning die ze in het bijzonder onderwijs zouden krijgen.
