Tijd en middelen voor overleg met collega's, schoolpartners en externen
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Als je kwaliteitsvol onderwijs wilt bieden voor elk kind dan is afstemming en opvolging essentieel. Vaak wordt er samengewerkt met parallelcollega's, zorgleekrachten, zorgcoördinatoren, CLB's, logo's, ergotherapeuten,.... Om kinderen zo goed mogelijk op te volgen, je (samen)werking te optimaliseren en noden tijdig in kaart te brengen, is overleg essentieel. Maar daar wringt het schoentje. Er is tijd te kort, onder andere het CLB en de revalidatiecentra hebben mensen te kort, ... Door wachttijden, tijdsgebrek, personeelsgebrek kan het wel een jaar duren vooraleer een traject eindelijk opgestart wordt. Wanneer een kind daardoor noodgedwongen een jaar moet overzitten, niet tijdig wordt doorgestuurd, geen zorg op maat kan krijgen, een thuissituatie escaleert, dan vind ik dit schrijnend en enorm frustrerend, ook al doet iedereen zijn uiterste best.
