Sterke opties om te differentiëren door gespecialiseerde collega's.
Van "Hoe kan de leraar een professional zijn en blijven❓"
Ga naar het project
Ons onderwijs is gebouwd op differentiatie als absolute steunpilaar van de brede basis. In het regulier onderwijs is dit vaak zeer moeilijk door te grote klassen, te weinig zorg-/ondersteuningsuren, grote beperkingen in taal, ...
Scholen zouden volgens hun leerlingenaantal, aantal SES-leerlingen, een schoolanalyse, ... meer gespecialiseerde werknemers moeten kunnen aannemen in plaats van losse ondersteuners voor een beperkt aantal uren. Wat in het buitengewoon onderwijs te zien is, speelt zich ook steeds vaker af in gewone scholen. Waarom geen deeltijdse psycholoog, orthopedagoog, logopedist, ergotherapeut, sociaal werker of gespecialiseerde AN-leerkracht op een school dat daar absolute nood aan heeft?
