Ga naar de hoofdinhoud

Startende leraren niet voltijds laten werken

Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"

Ga naar het project

Ik vond het als starter hemels om mijn eerste jaar slechts 80% te werken. Waarom dit niet standaard maken? Voorstel: Je krijgt wel een voltijds loon, je werkt ook effectief 100%, maar geeft slechts 80% les. De andere 20% gaat dan naar lesbezoeken, (intense) aanvangsbegeleiding, intervisie, overleg,... Zo heb je meer ademruimte om ten volle te ontwikkelen.

Officiële updates

Laatste update: 2 juni 2021

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Absoluut akkoord. 80% van de opdracht voor starters die dan 20% tijd over hebben om te co-teachen, observeren, begeleiding door de aanvangsbegeleider,...nu komen die vele extra taken er bovenop waardoor een startende lkr het extra zwaar heeft. Weet ook dat starters nog niet de routine hebben & meer voorbereidingstijd nodig hebben om lessen degelijk voor te bereiden. Laat hen meedraaien met een ervaren lkr & er wordt veel meer win-win gecreëerd. Uiteraard wel fulltime betaald, die extra 20% mag niet uit het LTP vd scholen komen want LT zijn bedoeld als LEStijd voor de leerlingen.
    Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
    . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓

    Geplaatst door

    onbekende auteur op 31 mei 2021

    Huidige status

    IDEE

    Tags

    Kwaliteitszorg
    Kwaliteit
    (leraren)opleiding
    Loopbaan
    Professionaliteit