Ga naar de hoofdinhoud

Smartschool eruit!

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Een platform als Smartschool is een kostelijk spul voor scholen. Daartegenover is het tamelijk werkbaar maar niet optimaal. Een performant platform, niet vanuit privé maar van de overheid, permanent geëvalueerd en bijgestuurd, zou een flinke besparing kunnen zijn op het budget.

Hoe is de leraar hiermee geholpen? Als de taken in Smartschool vlotter verlopen, bespaar je op ondersteunend personeel. De plaatselijke ict-coördinator moet zijn weg niet meer vinden in het kluwen van rapportpunten en registratie van leerlingen en heeft tijd voor echte ondersteuning.

Er is alleszins nood aan een eenduidigere informatica-opbouw in onze scholen.

Officiële updates

Laatste update: 11 mei 2021

Reacties(4)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Smartschool lijkt niet erg professioneel ... een deftige menu structuur is er niet .. je moet soms weten waar je op moet klikken (vergroot glaasjes Kom nou die kan je toch niet ernstig / professioneel noemen). Overal kan men van alles posten ... Vind in die rommelhoop maar eens iets terug ....
  • 1 like
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Niemand zegt dat je startschot.moet gebruiken. Er zijn nog andere platformen...
    Geplaatst door:onbekende auteur
    5 jaar geleden
    @Karin Deprins Ik heb de indruk dat je woordcorrectie je goed te grazen heeft genomen. :-) Wat ik me afvraag is of dit niet iets is voor de overheid in plaats van firma's die, wat Smartschool betreft, een behoorlijk monopolie aan het uitbouwen is terwijl de diensten niet verder aanpassen of evolueren. Heb je daar een reactie op?
      Geplaatst door:onbekende auteur
      5 jaar geleden
      @Reiner Loos Een mens kan wel eens te snel zijn... Wij werken met Questi voor het leerlingvolgsysteem en agenda. Die blijven hun zaak maar uitbouwen maar als iets grootser en grootser wordt, verlies je de essentie vind ik.
      • 1 like
      Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

      Geplaatst door

      onbekende auteur op 10 mei 2021

      Huidige status

      IDEE

      Tags

      Digitalisering
      Schoolorganisatie