School beslist over overstap naar volgend leerjaar en buitengewoon onderwijs.
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Momenteel kunnen ouders eisen dat hun kind naar het eerste leerjaar gaat, ook al is het er duidelijk niet klaar voor. Hetzelfde gebeurt met kinderen die naar het buitengewoon onderwijs zouden moeten gaan. Ouders kunnen het opstellen van het nodige verslag door het clb weigeren en kunnen beslissen dat hun kind in het gewoon onderwijs blijft ook als dat duidelijk niet meer haalbaar is voor de leerling en de school. Op deze manier ontzeggen we deze zwakke leerlingen de mogelijkheid om onderwijs op maat en de bijhorende succeservaringen te genieten. Ik ken persoonlijk een leerling die waarschijnlijk als analfabeet door het leven zal moeten gaan ten gevolge van dit systeem. Ik hoop dan ook dat er op korte termijn meer inspraak van de school en/of het clb hierin mogelijk wordt.
