Ga naar de hoofdinhoud

professionalisering

Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"

Ga naar het project

Van elkaar leren en steeds bijleren is iets dat in het onderwijs zeker mogelijk is, maar zo weinig gedaan wordt door een groot deel van de leerkrachten. Vastgeroest geraken in je leerjaar, steeds dezelfde lessen geven , je deur sluiten en niet kijken naar wat anderen allemaal doen en kunnen, geen experten hebben op school die zich verdiepen in 1 of 2 aspecten van het onderwijs, allemaal kansen die blijven liggen. Hoe vaak kennen de ouders de leerkrachten die rondlopen op school niet, veel te veel wissels in het lerarenkorps.

Het is soms ook schrijnend als je het niveau van afstuderende leerkrachten ziet. Als ze geslaagd zijn terwijl ze amper zonder fouten een brief kunnen schrijven, of dat hun algemene kennis zo vaag is dan is het niet verbazend dat mensen een lage dunk krijgen van leerkrachten.

Breng veel meer expertise naar de school! (externen, hogere studies, bijkomende diploma's halen, ...)

Officiële updates

Laatste update: 2 juni 2021

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 1, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓

Geplaatst door

onbekende auteur op 28 mei 2021

Huidige status

IDEE