Politiekers met ervaring in het onderwijs?
Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"
Ga naar het project
Ik heb helemaal niet de intentie om met stokken naar het politiek veld te gooien, echter heb ik me al meermaals enorm gestoord aan bepaalde uitspraken dat de afgelopen jaren in de media werden gemaakt door prominente politieke partijen en personen.
Deze uitspraken zorgden ervoor dat het negatief beeld van een leerkracht enkel versterkt werd, i.p.v. dat wij het respect kregen dat we verdienden. Dit werkt uiteraard erg demotiverend. Hierdoor ontstaat de tendens dat zowel de ouders als de kinderen het negatief beeld overnemen en zo het respect naar de leerkracht toe verliezen.
Op dit moment worden er ingrijpende beslissingen gemaakt dat compleet haaks staan op de ervaringen en noden van de mensen in de onderwijswereld. Er is een enorme kloof tussen het ideaalbeeld van het onderwijs dat er heerst en de realiteit. Een minister met enige ervaring in het onderwijs zou daarom zeker niet misstaan in het politiek landschap.
