Planlast/Vergelijkbare verloning
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Zorg voor véél minder planlast. Duidelijke, gemakkelijk te hanteren leerplannen (geen ondoordringbare online tools die totaal geen verandering geven, bijvoorbeeld.)
Herwaardeer het beroep. De maatschappij moet weer respect krijgen voor de leerkracht, niet alles moet in vraag gesteld worden, leerkrachten moeten weer beschermd worden voor hun job ipv zich altijd te verdedigen.
Wil je leerkrachten naar grootsteden halen? Zorg dat ze een (milieuvriendelijke?) wagen krijgen! (vergelijkbaar met een bedrijfswagen) Leerkrachten gaan niet snel 50+km afleggen naar een grootstad om daar zwaardere klassen te krijgen maar effectief minder te verdienen omdat ze dubbel zoveel aan benzine en onderhoud van wagens te moeten betalen. Het openbaar vervoer is in 75% van de gevallen echt geen alternatief. (Werk zelf in een grootstad, school ligt op 6km van het dichtstbijzijnde station, dus doe het met de wagen.) Veel leerkrachten houdt dit tegen.
