Permanente vorming
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Leerkrachten zouden meer de kans moeten krijgen om hun kennis en vaardigheden bij te spijkeren. Dit zou zowel binnen (bij elkaar hospiteren) als buiten de school moeten kunnen gebeuren. Er zou een goede databank moeten komen van interessante en kwaliteitsvolle nascholingen; want dat zijn ze spijtig genoeg niet altijd....En dan verlies je kostbare tijd.
Persoonlijk vind ik ook dat er veel meer navormingen aangeboden zouden moeten worden tijdens de grote vakantie.
Verder denk ik ook dat je het beroep aantrekkelijker zou maken voor jonge mensen door er een masteropleiding van te maken. Dit zou er ook voor kunnen zorgen dat de achtergrondkennis rond heel wat problematieken groter wordt. Niet enkel vaardigheden maar ook kennis zijn vandaag de dag heel belangrijk ( ik denk maar aan alle soorten leer-en gedragsstoornissen)
