neem voorbeeld op de privésector
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Beloon de mensen die echt hard werken en steeds willen bijleren, haal de mensen eruit die niet meer gemotiveerd zijn om het beste uit de kinderen te halen.
Werk je goed, krijg je voordelen, krijg je opslag. Evolueer je niet in je job en doe je maar het minimum, dan krijg je ook het minimum. Natuurlijk moet de leidinggevende iemand zijn die het potentieel van zijn werknemers kan inschatten en durft ingrijpen waar nodig. Dit is vaak een groot probleem.
In het onderwijs kan je echt blijven innoveren, maar kan je ook vastroesten. Daar moet een duidelijk verschil te zien zijn op het einde van de maand, want anders wordt bijna iedereen opgezogen in de flow: doe gerust minder, daar word je evenveel voor betaald. Waarom nog meer werken?
