Moedig deelname aan 'onderwijsprijzen' aan, beloon hiervoor en geef erkenning.
Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"
Ga naar het project
Er zijn elk jaar tal van prijzen die goede leerkrachten ondersteunen en bijdragen aan de positieve uitstraling van het leraarsberoep. Slechts 1 voorbeeld: de prijzen onderwijs en de prijzen Focus Aarde van de Koningin Paolastichting. Moedig leerkrachten, leerlingen, directies, scholen aan om hieraan deel te nemen, maak deelname mogelijk door integratie in het lesprogramma etc, beloon deelnemers en en geef deelnemende en winnende leerkrachten en klassen ruime bekendheid in de pers. Het blijft me verbazen hoeveel gemiste kansen er op dat vlak nog steeds zijn. Zoveel uitstekende Nederlandstalige, Franstalige en Duitstalige leerkrachten die via deelname en prijsuitreiking niet alleen binnen hun school maar ook regionaal en zelfs federaal erkenning kunnen krijgen voor hun werk. En dit is maar 1 type wedstrijd en prijs....
