Ga naar de hoofdinhoud

Minder zinloze administratie

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Leerkrachten willen werken met leerlingen. Dat daar administratie bij komt kijken is onvermijdelijk. Maar de overdaad aan administratie waar nadien letterlijk niets mee gebeurt groeit jaar na jaar. En elk niveau binnen het onderwijs zegt dat dat niet van hen moet van van iemand anders. Directies wijzen naar de inspectie, inspectie naar de koepels, de koepels naar de minister, de minister naar de directies, ...

Vaak is de administratie ook enkel bedoeld om het werk van de inspectie te vergemakkelijken. Met enkele drukken op de juiste knopjes krijgen zijn tal van rapporten met leerkrachten-vakken-klassen-eindtermen-werkvormen-... En dit terwijl de leerkracht voor elke les en elke evaluatie hiervoor voorbereidende administratie moet uitvoeren.

Officiële updates

Laatste update: 11 mei 2021

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 10, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

Geplaatst door

onbekende auteur op 10 mei 2021

Huidige status

Populair idee

Tags

Leer- en werkplek