Ga naar de hoofdinhoud

Minder instapmomenten: na Nieuwjaar en Pasen zou een hele verbetering zijn.

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Te veel instapmomenten: na max 8 weken zijn er nieuwe peuters. Telkens staat je klas werking op zijn kop.

Officiële updates

Laatste update: 21 mei 2021

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Ik ben een juf peuter/1ste kleuter, en idd, elk instapmoment zorgt er voor dat je klaswerking, je afspraken telkens weer op z'n kop staan, het is telkens terug opnieuw beginnen. Maar minder instapmomenten zal er voor zorgen dat je een groter aantal pts in één keer moet opvangen, wat ook best heftig is. Mss is het een idee om zoals vroeger de pts te laten instappen op het moment dat ze 2,5 jaar worden, dan sijpelen ze druppelsgewijs binnen. Ik denk dat dit veel minder heftig is en gemakkelijker kan opgevangen worden door de groep. Een full-time kinderverzorgster per school is gewoon een MUST!! Schoolrijp is ondertussen een hol begrip geworden, kls komen meestal op 2,5j. naar school, als ze schoolrijp zijn of niet. Heel dikwijls voor gans de dag, met pamper en soms moeten ze nog naar voor- en/of naschoolse opvang erbij. Vroeger konden de kleintjes nog eens naar oma of opa 's middags, maar de oma's en de opa's moeten ook steeds langer werken, dus dat opvangkanaal valt voor een groot deel ook weg.
    Geplaatst door:onbekende auteur
    5 jaar geleden
    Idd. Telkens het vergroten van je groep waardoor je je in 2 moet splitsen...nieuwe peuters opvangen en aandacht geven aan de al komende peuters. Hiervoor heb je enkele weken een extra hulp nodig. Extra uren kinderverzorging zouden handig zijn. Kinderverzorgsters zijn noodzakelijk op zo een momenten tot alles vlot loopt. Maar ook elke dag zijn ze een welkome hulp zodat de kleuteronderwijzer het werk kan doen waarvoor er gestudeerd werd.
      Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

      Geplaatst door

      onbekende auteur op 19 mei 2021

      Huidige status

      IDEE