Minder administratie (jaarplannen ter beschikking stellen)
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Je steekt veel tijd in administratie, indekken tegen procedures. Op termijn resulteert dit in een veel minder bezig kunnen houden met je kerntaak lesgeven en leerlingen iets bij brengen.
Waarom jaarplannen laten maken door elke leerkracht? Stel vanuit de overheid jaarplannen ter beschikking , waarin de leerkrachten hier en daar wijzigingen kan aan aan brengen in plaats van al de leerkrachten te verplichten hun eigen jaarplan op te stellen.
Waarom moeten leerkrachten zoveel administratie bijhouen, ook tegen beroepsprocedures ... Dit heeft in wezen niets meer te maken met het lesgeven op zich. Wanneer wordt per leerkracht een secretaris voorzien voor al de administratie?
