Meterschap
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Vaak kom ik onenigheid tegen tussen de reeds langer werkende leerkracht en de nieuw aangestelde leerkracht. Dit omdat er een kloof is tussen wat we net leerden, of ergens anders leerden, en hoe de praktijk op je school effectief is.
Laat dus iemand die reeds een tijdje op school werkt ‘meter’ worden van een nieuw aangestelde leerkracht. Zo leren mensen al snel samen werken en is je aanpassen aan je nieuwe team en school minder ongemakkelijk. Er minder kans op eventuele ruzies en wordt niet iedereen meteen bekritiseerd.
Ook al is het maar een korte vervanging of een tijdelijke aanstelling, alle ervaring en tips zijn steeds welkom en kunnen gebruikt worden in de toekomst. Van oud naar nieuw en omgekeerd.
