Heel erg bedankt voor je idee! 👍 We zijn benieuwd naar de verdere reacties. Tot 6 juni kan je nog ideeën posten of op ideeën reageren.
Op de hoogte blijven van dit project en de resultaten? Schrijf je in op de nieuwsbrief van de Vlor: https://www.vlor.be/blijf-op-de-hoogte.
Loon naar werken - schaf vaste benoeming af
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Verkoop zoals in de privé. Verplicht lkr om de 3 jaar bv om 1 jaar buiten het onderwijs te werken
Officiële updates
Laatste update: 11 mei 2021
Geplaatst op 11 mei 2021
Reacties(2)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Leerkrachten verplichten om buiten het onderwijs te werken ? Zullen we dokters dan ook verplichten om als arbeider te gaan werken en ingenieurs als verplegers ? Elke job verdient waardering, maar er schuilt heel wat wijsheid in het gezegde: Schoenmaker blijf bij uw leest !
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Veel meer armslag en flexibiliteit voor scholen om goed functionerende leerkrachten aan te moedigen en ondermaats functionerende leerkrachten bij te sturen en eventueel te ontslaan. De vaste benoeming zelf is niet meer van deze tijd en geeft aanleiding tot slechte prestaties die een hele loopbaan onbestraft blijven en negatief inwerken op de motivatie en leerproces van zowel leerlingen als van de collega's-leerkrachten die goed functioneren. Waarom geen tussensysteem waarbij om de 5 tot 6 jaar (periode waarin werkzekerheid en opleiding voor leerkracht gegarandeerd wordt) een grote evaluatie volgt, in een 360 graden perspectief waarbij ook de betrokken leerlingen
en ouders actief beluisterd worden? Aan de resultaten van deze evaluaties, niet alleen aan het begin maar gedurende hele onderwijsloopbaan, worden dan ook sancties of bonussen verbonden naargelang de uitkomst.
Totaal aantal likes: 4, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓
Geplaatst door
Huidige status
IDEE
