Ga naar de hoofdinhoud

Leerkrachten verlonen volgens opdracht

Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"

Ga naar het project

Ik heb een master en doctoraat in de fysica, maar nog geen pedagogisch diploma. Helaas val ik daardoor in de loonschaal van een bachelor regent, hoewel ik al 2,5 jaar lesgeef in de derde graad. Ik zou voorstellen om alle leerkrachten die in dezelfde graad lesgeven in dezelfde loonschaal te betalen. Mijn doctoraat hoeft niet gehonoreerd te worden, maar werk op masterniveau zou ongeacht het diploma ook op masterniveau betaald moeten worden.

Ik begrijp dat het pedagogisch diploma een belangrijke meerwaarde is en ben ondertussen al bijna 2 jaar bezig met de Educatieve Master, maar als zij-instromer (met werk en een gezin) duurt het lang om dat te behalen en het is erg wrang om zo lang onderbetaald te blijven. Er zijn andere methoden om het behalen van een pedagogisch diploma te verplichten: zo heb je bv. momenteel al geen recht op TADD als leerkracht zonder pedagogisch diploma.

Officiële updates

Laatste update: 7 mei 2021

Reacties(4)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Ben ik mee eens, Daarenboven: nuttige ervaring buiten het onderwijs mag ook financieel gewaardeerd worden (zie andere topic hierover) Ook dat kan meespelen voor zij-instromers en is nu maar in een beperkt aantal gevallen geldig.
  • 1 like
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Master, bachelor, evc's : loon naar werk. Ben je als master tewerkgesteld in het basisonderwijs? Is jouw schoolbestuur blij met jou? Dan stel ik voor dat je het loon krijgt gekoppeld aan het basisonderwijs. Idem voor de andere niveau's .
  • 1 like
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
@Stef Vandersteen akkoord maar een pedagogisch diploma vind ik wel een vereiste.
    Geplaatst door:onbekende auteur
    5 jaar geleden
    @Annick Alen Vind ik ook.
      Totaal aantal likes: 10, totaal aantal dislikes: 0
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓

      Geplaatst door

      onbekende auteur op 7 mei 2021

      Huidige status

      Populair idee

      Tags

      (leraren)opleiding
      Maatschappelijke waardering
      Loopbaan