Leerkrachten verlonen volgens opdracht
Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"
Ga naar het project
Ik heb een master en doctoraat in de fysica, maar nog geen pedagogisch diploma. Helaas val ik daardoor in de loonschaal van een bachelor regent, hoewel ik al 2,5 jaar lesgeef in de derde graad. Ik zou voorstellen om alle leerkrachten die in dezelfde graad lesgeven in dezelfde loonschaal te betalen. Mijn doctoraat hoeft niet gehonoreerd te worden, maar werk op masterniveau zou ongeacht het diploma ook op masterniveau betaald moeten worden.
Ik begrijp dat het pedagogisch diploma een belangrijke meerwaarde is en ben ondertussen al bijna 2 jaar bezig met de Educatieve Master, maar als zij-instromer (met werk en een gezin) duurt het lang om dat te behalen en het is erg wrang om zo lang onderbetaald te blijven. Er zijn andere methoden om het behalen van een pedagogisch diploma te verplichten: zo heb je bv. momenteel al geen recht op TADD als leerkracht zonder pedagogisch diploma.
