Laat een leerkracht leerkracht zijn.
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Ons onderwijs is zodanig complex geworden dat een leerkracht basisonderwijs niet meer de veelvuldige duizendpoot kan zijn. Omring de leerkracht met de nodige expertise binnen de school waarop hij kan beroep doen om zijn lesgeven beter en aangenamer te maken (psychologen, opvoeders, zorgleerkrachten, ondersteuners, kinderverzorgers, ict-ers, vlinderleerkrachten die de klas overnemen bij oudergesprekken, ...). Verwacht niet dat een leerkracht door middel van nascholing van een anderhalve dag per jaar alle problematieken de baas kan. Goed onderwijs krijg je , volgens mij, door de leerling en bijgevolg ook de leerkracht te omringen en hem/haar bij te staan waar het kan. Zo houden ze het vol. De nodige omkadering zorgt voor een veiliger gevoel en zorgt ervoor dat de leerkracht het langer zal volhouden.
