Kwaliteisvolle lokalen als basisrecht
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
De infrastructuur van heel wat scholen laat zwaar te wensen over:
- lokalen die onvoldoende verlucht, verlicht of verwarmd kunnen worden
- onvoldoende middelen voor onderhoudspersoneel (zowel klusjesmannen als poetspersoneel)
- verouderde gebouwen die slecht onderhouden worden.
Schooldirecties doen meestal wel hun best, maar moeten roeien met de riemen die ze hebben. En afhankelijk van de koepel of het schoolbestuur moet er ook nog huur betaald worden voor het gebruik van de gebouwen!
De dupe hiervan zijn de leerlingen en ook de leerkrachten: leren en professioneel zijn in een vuile omgeving werkt weinig motiverend of inspirerend!
Meer controle én meer middelen zouden welkom zijn!
