Ga naar de hoofdinhoud

Investeer in onze toekomst!

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Het is algemeen geweten dat de leerlingen van vandaag het draagvlak voor de toekomst zijn. Echter wordt er al jaren veel te weinig geïnvesteerd in onze jeugd. Als voormalig leerkracht was dat net de druppel waardoor ik mijn ontslag heb ingediend. Na een carrière van 8 jaar was het duidelijk dat er op het einde zo goed als niets veranderd was aan de infrastructuur ten opzichte van het begin... dit zorgt voor tal van frustraties waardoor een kwalitatieve lesopbouw uitblijft. Voor mij zou er dringend meer geld vrijgemaakt moeten worden voor de vernieuwing van lokalen, aankoop van lesmiddelen enz... verder zou er een kleine bijdrage per bedrijf in een bepaalde sector gevraagd kunnen worden en dit verplicht voor alle bedrijven in ons land. Bijvoorbeeld: ik ben zelfstandige loodgieter. Jaarlijks moet ik een bijdrage van 50 euro betalen voor het investeren van onze jeugd. Dit zou financieel aftrekbaar kunnen zijn zodat dit niet als bestolen geld kan aanzien worden door het bedrijf. Dit bedrag wordt vervolgens onderverdeeld per regio waar een school in de buurt ligt die dat specifieke vak aanbied. Er zijn veel zaken waar mee rekening zal moeten gehouden worden, zoals wat met grote bedrijven versus kleine bedrijven? Betalen die dan evenveel? Uiteraard niet, maar ik denk dat de richting waar ik mee naartoe wil gaan een goed voorbeeld is om de grote frustraties van zowel leerlingen, leerkrachten en bedrijven aan te pakken. De bedrijven zijn altijd op zoek naar ervaren jeugd maar vinden die niet. De leerling KAN niets. De leerkrachten zijn het beu dat ze geen middelen krijgen die ze nodig hebben om hun leerlingen een correcte opleiding aan te bieden, en de leerlingen zijn het beu dat zij altijd als minderwaardig beschouwd worden... stof tot nadenken wat mij betreft. Ook zijn er nog zo veel dingen die anders zouden kunnen in het onderwijs... de job is zeer mooi, maar op dit moment sta je er als leerkracht gewoon alleen voor.

Officiële updates

Laatste update: 5 mei 2021

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 3, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

Geplaatst door

onbekende auteur op 27 april 2021

Huidige status

IDEE