Ga naar de hoofdinhoud

Iedereen gemotiveerd houden door extra uren te investeren

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Na meer dan 15 jaar een klas gehad te hebben, gecombineerd met zorg, zijn een groot stuk van mijn uren voor volgend jaar verdwenen. De laatste jaren zijn er ieder jaar 5% minder kinderen geboren, dit is te voelen op ons wijkschooltje. Dit betekent dus dat ik momenteel klastitularis ben, Zoco, turnleerkracht en dan nog eens ICT-leerkracht zonder de uren maar wel het werk doe. Volgend schooljaar verdwijnen er 10u op onze school en krijg ik er dus nog een jobke bij op een andere school. Mijn motivatie is onder nul. Zorg dat leerkrachten hun job naar behoren kunnen blijven doen. Meer uren naar zorg, overleg, ICT, op iedere school een ON-ondersteuner. Zorg voor een pedagogisch tussenkader op de scholen, dat de directies de nodige pedagogische ondersteuning krijgen en dat er TIJD is om alles te verwezenlijken. Zo krijgen leerkrachten met ambitie de ruimte om te groeien en blijft de job van directie een haalbare job. Nu zie ik het niet zitten om voor directie te gaan omdat de job niet combineerbaar is met een gezin.

Officiële updates

Laatste update: 2 juni 2021

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 3, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

Geplaatst door

onbekende auteur op 27 mei 2021

Huidige status

IDEE

Tags

Schooldirectie
Overheid
Loopbaan