Hybride leerkracht?
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Waarom niet inzetten op het hybride karakter van het beroep van leerkracht? Moet je als professional kiezen voor een job in de privésector of een job in het onderwijs? Of kun je dat combineren?
Als lerarenopleider zie ik vaak dat mensen het gevoel hebben dat ze moeten kiezen, dat ze moeten springen. Onzekerheid zorgt er dan voor dat ze niet durven en dat er echt talent verloren gaat.
Maar is dat zo? Is het of-of? Kunnen scholen zich zo organiseren dat de hybride leerkracht een nieuwe norm wordt? Kan er een statuut komen waardoor je geen financieel verlies lijdt door hard te werken. Kan het en-en zijn?
Wat een boost kun je geven aan het beroepsonderwijs. Wat een meerwaarde zou het kunnen zijn voor àlle partijen.
