Heel erg bedankt voor je idee! 👍 Benieuwd naar de verdere reacties. Tot 6 juni kan iedereen nog ideeën posten of op ideeën reageren.
Op de hoogte blijven van dit project en de resultaten? Schrijf je in op de nieuwsbrief van de Vlor: https://www.vlor.be/blijf-op-de-hoogte.
Hoofd, hart en handen
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Graag zou ik meer aandacht hebben voor ervaringsgericht onderwijs, ook in de algemene vakken. Ik probeer leerlingen zoveel mogelijk doe-opdrachten te geven om hier samen op te reflecteren. Jongeren moeten zoveel meer leren dan alleen kennis. Toch is hier weinig tijd en aandacht voor.
Officiële updates
Laatste update: 5 mei 2021
Geplaatst op 5 mei 2021-Laatst gewijzigd op 5 mei 2021
Reacties(4)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
@Karlien Goeman Wij werken in de steinerschool zeer sterk vanuit dit principe. Mocht het u interesseren mag u altijd eens komen kijken hoe we dat hier vorm geven. Ik ben ook zeker geïnteresseerd om hierover uit te wisselen. Heerlijk om van elkaar te leren. Neem gerust eens contact op.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Om te anticiperen op het lerarentekort, zou het misschien een idee zijn om leerkrachten de mogelijkheid te bieden om extra uren boven hun opdracht te laten presteren mits bezoldiging. Steeds op vrijwillige basis en zonder belastingsnadeel.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
@Barbara Cneude dat gebeurt al hoor, oa in de school waar ik sta maar alleen de allerlaatste opmerking is nog utopie. Bovendien kunnen leerkrachten die deeltijds werken met een verlofstelsel maar het soms wel zien zitten om dit eens tijdelijk te doen (bv voor een zieke collega die paar weken out is), daarvoor niet bezoldigd worden precies omdat ze in dat verlofstelsel zitten en dat zijn er in sommige scholen toch een behoorlijk aantal.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
@Barbara Cneude Dat is een nobel idee. Maar leerkrachten zitten nu op hun tandvlees. Wat als je het niet aankan maar de ´groep´ doet het wel. Wie kan onder die groepspraktijk onderuit? En wat met bepaalde directies die Dat als evaluatie gaan gebruiken....
Totaal aantal likes: 4, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓
Geplaatst door
Huidige status
IDEE
