Het nieuwe onderwijs maar geen ruimte
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
In de opleiding “educatieve bachelor lager onderwijs (EBALO)” komt “het nieuwe onderwijs” vaak aan bod. Bewegend leren, projectmatig werken, een klas voor hoeken, een STEM hoek, een lees hoek, een zithoek waar kringgesprekken kunnen gebeuren, ... het gaat zo door. Tijdens geen enkele stage kon ik hiervoor dingen uittesten. Vaak TE oude gebouwen en TE kleine klassen met tot gevolg, enkel het “noodzakelijke” de banken en kasten waar dan alle materiaal ingepropt zit. WAAR IS DE RUIMTE OM DAT NIEUWE ONDERWIJS UIT TE VOEREN?
In de kleine momenten waarop ik dat nieuwe onderwijs kon testen was het fantastisch, maar de turnzaal is permanent bezet en ook de speelplaats is vaak overbevolkt, zelfs tijdens de lesuren.
GEEF ONS BUDGET EN RUIMTE.
