Ga naar de hoofdinhoud

herdenken van de organisatie van een schoolweek/-jaar

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Is het niet tijd om het onderwijs wat te moderniseren op vlak van uren en indeling van vakken? Iedereen werkt langer dan de 21, 22 of 24 uur, heeft nood aan overleg- en voorbereidingstijd.

Als we de uren nu herdenken en uitbreiden voor iedereen, minder vakantie hebben maar met het gevolg dat, wanneer we thuiskomen, er niets meer gedaan moet worden. In de uren zitten lesvoorbereidingen, overlegtijd, MDO's, projecten,...

Voor kinderen is er meer tijd voor sport en spel, creatieve invullingen, hobby's tijdens de uren, rustmomenten (oa voor de allerkleinsten), eventuele bijlessen, keuzevakken,...

Een school die om 15h - 15h30 gedaan is, past toch niet echt meer in onze maatschappij?

Officiële updates

Laatste update: 21 mei 2021

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 3, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

Geplaatst door

onbekende auteur op 19 mei 2021

Huidige status

IDEE

Tags

Overheid
Kwaliteitszorg
Leer- en werkplek
Maatschappelijke waardering
Loopbaan
Schoolorganisatie