herdenken van de organisatie van een schoolweek/-jaar
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Is het niet tijd om het onderwijs wat te moderniseren op vlak van uren en indeling van vakken? Iedereen werkt langer dan de 21, 22 of 24 uur, heeft nood aan overleg- en voorbereidingstijd.
Als we de uren nu herdenken en uitbreiden voor iedereen, minder vakantie hebben maar met het gevolg dat, wanneer we thuiskomen, er niets meer gedaan moet worden. In de uren zitten lesvoorbereidingen, overlegtijd, MDO's, projecten,...
Voor kinderen is er meer tijd voor sport en spel, creatieve invullingen, hobby's tijdens de uren, rustmomenten (oa voor de allerkleinsten), eventuele bijlessen, keuzevakken,...
Een school die om 15h - 15h30 gedaan is, past toch niet echt meer in onze maatschappij?
