Geloofd worden
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Er moet meer echte waardering komen voor het onderwijs. Het baat niet om tegemoetkomingen te doen aan leraren inzake werkdruk, verloning, compensaties, nascholingen,... Alles strandt zolang onze doelgroep de leerlingen (meer en meer gesteund door ouders) de leraar niet naar waarde schat. Wanneer de leerling of de ouder eigen belang voor het gemeenschappelijk belang van de school zet, wordt de leraar in het diepste van zijn ziel getroffen.
Ik pleit daarom voor meer fierheid over ons beroep, ondersteund door een positieve imagocampagne gebracht door mensen van buiten het onderwijs. De maatschappij moet ons het recht van spreken terug geven. Wanneer een leraar een boodschap (soms ook een negatieve boodschap) aan een leerling of een ouder geeft, dan willen we weer op ons woord geloofd worden en niet in vraag gesteld worden.
