Geen energie verspillen aan nettenstrijd
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Als leerkrachten hun energie in hun kinderen en hun leerprocessen zouden kunnen investeren ipv werkgroepen sociale media, profilering en pers, zou het onderwijs veel kwalitatiever zijn. De nettenstrijd zorgt ervoor dat we ons als school constant willen bewijzen om leerlingen aan te trekken. De school is als het ware een bedrijf geworden waarin de leerlingenaantallen moeten groeien. De werving vraagt zo veel tijd energie van het personeel. We blijven en blijven maar inschrijven om als school te groei. Klassen worden extreem groot zodat we voldoende uren hebben volgend jaar. Gaat kwantiteit boven kwaliteit? In onze buurlanden is er geen nettenstrijd waar alle energie insluipt.
