Geef scholen extra middelen om extracurriculaire activiteiten aan te bieden
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Een school moet een plaats zijn die zin geeft in leren. Als ik denk aan Amerikaanse series waarin leerlingen, op bijna romantische wijze, deelnemen aan debate clubs, de ster zijn van een basketbalploeg of zelfs een schoolkrant hebben, dan ben ik soms licht jaloers.
Geef scholen extra middelen om extracurriculaire activiteiten aan te bieden aan de leerlingen. Dit kan in de vorm van debatclubs, sportactiviteiten, muziek,... De mogelijkheden zijn eindeloos. Ik geloof ook dat dit een meerwaarde kan betekenen voor leerlingen die het thuis moeilijker hebben en daardoor minder snel de weg vinden naar het verenigingsleven. Zo krijgen ook zij de mogelijkheid om andere talenten te ontdekken en te ontwikkelen.
