Geef alle scholen een internationale structuur
Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"
Ga naar het project

Onze maatschappij is de laatste 50 jaar extreem veranderd maar ons schoolsysteem is nog steeds dezelfde. We hebben nu heel veel verschillende culturen in onze scholen. We kunnen deze rijkdom inzetten in plaats van te negeren. Vele buitenlanders voelen zich niet aanvaard en komen in opstand. Door de lessen bijvoorbeeld te saboteren. Dit speelt dan weer in hun nadeel voor later. Ook de sociale achtergrond word vaak vergeten. Wie van de leerkrachten heeft zich al in deze positie bevonden? Niet gemakkelijk hé
Door een internationale structuur aan te bieden geven we hen een herkende plek. Waar ze hun zelf kunnen en mogen zijn. Hiermee creëer je ook respect voor de Belgische cultuur. We zijn toch wereldburgers die veel talen spreken;)
