Frans geven in het lager onderwijs
Van "Hoe kan de leraar een professional zijn en blijven❓"
Ga naar het project
Ik ben een zij-instromer (na een master diploma en 8jaar werk) . Via Artevelde heb ik de opleiding lager onderwijs gevolgd en succesvol afgewerkt. Ik verschoot echter van het niveau van Frans van mijn medeleerlingen.
Ik vind dat het niveau van afgestudeerde leerkrachten te laag ligt. Toch kan ik perfect begrijpen dat er heel goeie leerkrachten zijn die misschien niet zo sterk zijn in Frans en dan ook niet in het 5de of 6de leerjaar willen les geven.
Daarom stel ik voor om met een certificaat te werken + het niveau Frans optrekken. Wie het haalt krijgt een certificaat Frans (zoals er bestaat voor godsdienst) en deze leerkrachten mogen dan Frans geven de anderen niet.
Het is een idee. Hopelijk hebben jullie er iets aan.
