Ga naar de hoofdinhoud

Flexibele aanvraag voor verlofstelsels

Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"

Ga naar het project

Vele verlofstelsels moet je indienen op het einde van het schooljaar, zodat men de puzzel voor volgend schooljaar tijdig ineen kan steken. Ik begrijp dit volledig, zeker met gebrek aan leerkrachten, structuur bieden voor de leerlingen,... Maar ik vind dat er op een schooljaar op meerdere momenten de mogelijkheid gegeven moet worden om verlofstelsels aan te vragen. Schoolbesturen leggen dit zeer strikt op. Bepaalde verlofstelsels mag je doorheen het jaar vragen, zoals ouderschapsverlof maar vaak bepaalt een schoolbestuur of beleid nog heel sterk vanaf wanneer dit genomen mag worden. Vele stelsels zijn een gunst. Op gronde van wat weigert men dit? Objectief is een weigering denk ik zelden. Er wordt van ons telkens verwacht flexibel te zijn maar omgekeerd is dit niet het geval.

Officiële updates

Laatste update: 21 mei 2021

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓

Geplaatst door

onbekende auteur op 19 mei 2021

Huidige status

IDEE

Tags

Schooldirectie
Andere
Professionaliteit
Schoolorganisatie