Ga naar de hoofdinhoud

elke school/klas/leraar zijn online apparatuur

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Als ouder merk ik dat er toch héél wat leraren het moeilijk hebben met digitaal lesgeven. Natuurlijk is dit niet gemakkelijk. Als je van een krijtbord naar een digibord en nu naar een camera een stap moet zetten. Maar misschien moet er schoolsgewijs ook eens gedacht worden aan niet direct een vaste leerkracht per vak maar bepaalde leerkracht opleiden en uitrusten naar online lesgevers.

Bezorg hen ook de apparatuur, niet het webcammetje van je laptop maar één of meerdere camera's, digibord aansluiten, een echt digitaal leslokaal per school.

Officiële updates

Laatste update: 5 mei 2021

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Van wat ik begrepen heb van mijn vriendin (leerkracht in opleiding) gaat het niet enkel om de aantallen, maar vooral over de kwaliteit van de toestellen. In der stageschool hebben ze bevoorbeeld de slimme borden zonder de bijhorende software, omdat ze zo meerdere klassen een bord kunnen geven, maar daardoor werken die borden amper en worden die als dusdanig ook niet gebruikt door de leerkrachten. Naast de kwantiteit bij het aanbieden mag kwaliteit ook niet vergeten worden.
    Geplaatst door:onbekende auteur
    5 jaar geleden
    Ik ben ex-leerkracht en ict-coördinator. Per school werd tot nu toe 300€ per jaar voorzien. In heel wat scholen hebben leerkrachten geen laptops en sterk verouderd materiaal. Als ze een toestel hebben is het vaak 5-10 jaar oud. Ook de infrastructuur is bedroevend. Door jarenlang gebrek aan budget/personeel en toch verwachten dat men alles kan zoals in de privé is het scheefgelopen. De digisprong zou moeten helpen maar is ook maar tijdelijk en zal het ook nog niet echt oplossen vrees ik. Er zullen ook meer uren komen hiervoor maar die mensen moeten alles doen: website, social media, filmpjes monteren, drukwerk ontwerpen, netwerk onderhouden, leerkrachten opleiden, STEM les geven, toestellen repareren, installeren, personeel helpen met problemen, software aanschaffen, leerplatformen beheren, licenties vernieuwen, updates, in contact staan met leveranciers ifv herstellingen en problemen, onderhoud infrastructuur, MDM, refurbishen, .... enz Wat u voorstelt, heel graag... maar...
      Totaal aantal likes: 7, totaal aantal dislikes: 0
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

      Geplaatst door

      onbekende auteur op 27 april 2021

      Huidige status

      IDEE

      Tags

      Kwaliteit
      Professionaliteit
      Digitalisering