Een veilige werkplek door samen te werken
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project

Er komen momenteel veel uitdagingen op ons af: de hervormingen, nieuwe leermiddelen, ... Kortom er wordt meer van de leerkracht verwacht en dat merk je. We moeten afstappen van het idee dat elke leerkracht verantwoordelijk is voor zijn eigen (enge) luik en de muren tussen richtingen, afdelingen, graden enzovoort afbreken. Door samen te werken kan iedereen doen wat hij graag en goed doet.
Het is niet altijd het werk waaraan we met genoegen terugdenken, maar de vriendschap en hoe de groep als een geheel functioneerde om dingen voor elkaar te krijgen. Autonomie is zeer belangrijk voor een school (of groep/ gemeenschap) maar mag geen nadeel vormen voor het onderwijs en onze leerlingen.
