Ga naar de hoofdinhoud

Een veilige werkplek door samen te werken

Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"

Ga naar het project

Er komen momenteel veel uitdagingen op ons af: de hervormingen, nieuwe leermiddelen, ... Kortom er wordt meer van de leerkracht verwacht en dat merk je. We moeten afstappen van het idee dat elke leerkracht verantwoordelijk is voor zijn eigen (enge) luik en de muren tussen richtingen, afdelingen, graden enzovoort afbreken. Door samen te werken kan iedereen doen wat hij graag en goed doet.

Het is niet altijd het werk waaraan we met genoegen terugdenken, maar de vriendschap en hoe de groep als een geheel functioneerde om dingen voor elkaar te krijgen. Autonomie is zeer belangrijk voor een school (of groep/ gemeenschap) maar mag geen nadeel vormen voor het onderwijs en onze leerlingen.

https://www.youtube.com/watch?v=yFMLWOEZ4kw

Officiële updates

Laatste update: 11 mei 2021

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓

Geplaatst door

onbekende auteur op 10 mei 2021

Huidige status

IDEE

Tags

Schoolorganisatie