Ga naar de hoofdinhoud

De status van het lerarenberoep

Van "Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓"

Ga naar het project

(Nog maar eens Scandinavië) In Finland is voor 30% van de afgestudeerden in het voortgezet onderwijs het beroep van leraar eerste keuze. Hoe doen zij dit? Wat kunnen we daaruit leren?

Officiële updates

Laatste update: 11 mei 2021

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Inspiratie uit Scandinavische landen halen lijkt me een goed idee. De organisatie is er uiteraard anders dan bij ons, elke schoolorganisatie reflecteert immers een visie op de samenleving en groeit vanuit de specificiteit van een samenleving. Maar er zijn in het Hoge Noorden best vele praktijken te vinden die ook bij ons navolging verdienen om het beroep van leraar meer waardering te geven. Het World Economic Forum maakte over de pluspunten van het Fins onderwijsmodel onlangs een filmpje dat ze via hun social mediakanalen deelden. Het bekijken en beoordelen waard.
    Geplaatst door:onbekende auteur
    5 jaar geleden
    Geen appelen met citroenen vergelijken. In Scandinavië is het hele onderwijs helemaal anders georganiseerd, dus is het logisch dat de resultaten anders zijn. Om te beginnen, is een moeder in Scandinavië een gans jaar thuis met haar baby. Daar begint het al.
      Totaal aantal likes: 6, totaal aantal dislikes: 0
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe kan het imago van en de waardering voor het lerarenberoep positief worden versterkt❓

      Geplaatst door

      onbekende auteur op 11 mei 2021

      Huidige status

      IDEE