Heel erg bedankt voor je idee! 👍 Benieuwd naar de verdere reacties. Tot 6 juni kan iedereen nog ideeën posten of op ideeën reageren.
Op de hoogte blijven van dit project en de resultaten? Schrijf je in op de nieuwsbrief van de Vlor: https://www.vlor.be/blijf-op-de-hoogte.
basisuitrusting
Van "Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓"
Ga naar het project
Voorzie de leerkracht van de nodige basisuitrusting. Een laptop is hierbij een 'must'.
Officiële updates
Laatste update: 5 mei 2021
Geplaatst op 5 mei 2021-Laatst gewijzigd op 5 mei 2021
Reacties(6)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Inderdaad een laptop, vergoeding internetaansluiting en electriciteit.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Bij ons krijgen de leerlingen een gratis laptop maar wij worden verondersteld om al ons materiaal zelf aan te kopen: laptops, werkboeken,.... In geen enkel bedrijf moet een werknemer voor zijn eigen werkmateriaal zorgen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Niet enkel een laptop maar simpelweg het broodnodige basismateriaal ontbreekt om op een kwaliteitsvolle wijze de kinderen een degelijke opleiding te geven.
Bij gevolg leer je noodgedwongen toekomstige techniekers foutieve gewoontes en werkmethodes aan. Wat bij mij voor frustraties leidt.
Ik heb dit schooljaar zelf een eindwerk (GIP)gefinancierd twv €250.
Gek? Ja, maar het gaf me gemoedsrust.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Helemaal mee eens! Laat die digisprong (https://www.onderwijs.vlaanderen.be/nl/digisprong) waarover de Vlaamse Regering het heeft maar komen.
Wel opletten dat het geen vergiftigd geschenk is: doorgedreven digitalisering vraagt ook doorgedreven bijscholing van de leerkrachten en blijvende inspanningen om bij te blijven met de snel veranderende markt van hardware en software.
Er is dus ook nood aan protocols over veiligheid en massaal veel nood aan didactische en pedagogisch onderzoek naar de werkzaamheid van deze tools. Leerkrachten zijn tot veel bereid, maar het moet wel opbrengen voor het leerproces van de leerlingen!
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Klopt. Leerkrachten betalen te veel uit eigen geldbeugel!
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
Elke leraar zou gefaciliteerd moeten worden met een laptop met pendevice, maar voorzie ook in laagdrempelige opleidingen hoe je meer uit een toestel kan halen.
Totaal aantal likes: 30, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Hoe maken we de leer- en werkplek van de leraar aantrekkelijker ❓
Geplaatst door
Huidige status
Populair idee
