ambt directeur: opsplitsen en eerst opleiding volgen
Van "Hoe kan de leraar een professional zijn en blijven❓"
Ga naar het project
Een directeur heeft een ongelofelijk belangrijke taak op de scholen.
Enerzijds is de job vandaag de dag veel te uitgebreid voor één mens. Splits daarom het ambt: een pedagogisch directeur, een administratief directeur, ... Iedere school heeft ze allebei nodig.
Anderzijds beginnen de meesten in het katholiek onderwijs zonder degelijke opleiding aan hun job als directeur. Die opleiding kunnen ze volgen in de eerste jaren dat ze hun ambt uitvoeren. Dan kan het kalf al lang verdronken zijn. Goed voorbereid aan de start en het is nog een loodzware klus om een goede school te "maken".
Recent bestaat er iets als stage lopen voor je de job aanvat. Dat is zeker ook nog nodig na de opleiding.
